top of page

Smeerwortel als pijnbestrijding.



Zoals je in mijn vorige blog kon lezen, had ik een blad van de smeerwortel op mijn knie gelegd nadat ik deze had verrekt.

Nu ben ik wat dieper op deze remedie ingedoken en kan jullie delen dat smeerwortel bij heel veel aandoeningen werkt, zowel acuut als chronisch.

De Smeerwortel prikkelt de celdeling bij gekwetste weefsels en bot fractuur. Smeerwortel hersteld het samen groeien van de botten, doordat de doorbloeding en lymfestroom verbeterd. Door deze verbetering kunnen de bouwstoffen beter worden aangevoerd en afvalstoffen beter worden afgevoerd.

Ook bevat smeerwortel veel vitamine B12.

Smeerwortel kun je inzetten bij kneuzingen, bij een kneuzing tijdens een wandeling kun je het blad van de smeerwortel kneuzen en direct op de zere plek leggen. Bij chronische aandoeningen kun je smeerwortel olie, of smeerwortelzalf gebruiken. Met chronisch bedoel ik bij gewrichtspijnen, fibromyalgie, ontstoken spataders en soort gelijke aandoeningen. Vroeger werd smeerwortel ook ingezet bij het helen van een botbreuk.

Smeerwortel mag niet meer worden ingenomen, dit zou lever problemen kunnen geven.

Ook gebruik bij een open wond is niet raadzaam.

Zoals je ziet is de smeerwortel ruim inzetbaar.

Het voordeel is dat hij in de natuur makkelijk te vinden is.



Vandaag ben ik begonnen met het maken van smeerwortelolie. Mocht je meer vragen hebben over de smeerwortel of de olie, schroom niet en stuur even een berichtje.

Liefs, Eveline

44 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Verhuizen

Omdat in nu 2 blogs met aanhangende social media moet bij houden worden mijn dagen te kort. Ik vind dit echt zonde van de tijd en heb daarom besloten om kruidepassie by Eve te stoppen en mijn posts va

Post: Blog2_Post
bottom of page