top of page

Wat je al niet op straat kunt vinden.



Wat een schatten in de natuur. Ik liep gisteren langs de dijk vlak bij ons dorp. Opeens viel mijn oog op een een plant en dacht; "hey dat zou wel eens sint janskruid kunnen zijn". En ja hoor, toen ik het nakeek op mijn plant net app klopte het helemaal. Ik was blij want zo makkelijk is het niet te vinden en het wordt makkelijk verwisseld met Jacobs kruid. Het lijkt op elkaar, alleen is Jacobs kruid vooral voor paarden giftig en sint janskruid is dat niet. Neemt niet weg dat je daar ook voorzichtig mee om moet gaan. Het kan wel degelijk schade aanbrengen.

Ik vond ook nog een scherpe boterbloem en boerenwormkruid.

Verder kwamen we pastinaak, gladwalstro en avondkoekkoeksbloem tegen en ook de bonte wikke.

Ik vind het echt bijzonder dat je eigenlijk je medicijnen zo op straat, in de bosjes of grasvelden kunt vinden.

Door al deze vondsten breidt onze kruidentuin al lekker uit.

In de volgende blogs zal ik de kruiden ieder op zich proberen uit te werken zodat je een mooi overzicht hier kunt vinden van planten die bruikbaar zijn voor je gezondheid. Overigens bij klachten: Raadpleeg eerst je huisarts.


Fijne dag,

Liefs, Eveline

9 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Verhuizen

Omdat in nu 2 blogs met aanhangende social media moet bij houden worden mijn dagen te kort. Ik vind dit echt zonde van de tijd en heb daarom besloten om kruidepassie by Eve te stoppen en mijn posts va

Post: Blog2_Post
bottom of page