top of page

Weet jij wat je met brandnetel kunt doen????

Brandnetel, dat zijn toch van die nare prikplanten? Dat klopt. Maar deze nare planten zitten ook boordevol goede stoffen voor ons. Ik heb van de week een heleboel van deze rakkers geplukt. We hebben er soep van gemaakt en ik heb ze gedroogd voor thee. Omdat ik er zoveel van had kon ik ook nog een mooie tinctuur starten. Je kunt er zelfs pesto van maken, haar conditioner en een zalf die helpt bij brandwonden. Ja echt, deze plant die je een brandgevoel geeft wanneer die je prikt, helpt je bij het verzachten van een brandwond of verbranding door de zon.

De thee helpt vocht af te drijven. Let wel drink daarna genoeg water om je vocht gehalte op pijl te houden. Ook helpt het tegen ontstekingen bij artrose en reuma. Brandnetel is rijk aan vitaminen A, C en K en verscheidene mineralen: ijzer, calcium, chroom, koper, chloor, magnesium, kalium, mangaan, fosfor, selenium, silicium, natrium, zwavel en zink.

Deze plant is dus echt een plant met veel geneeskrachtige eigenschappen.




18 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Verhuizen

Omdat in nu 2 blogs met aanhangende social media moet bij houden worden mijn dagen te kort. Ik vind dit echt zonde van de tijd en heb daarom besloten om kruidepassie by Eve te stoppen en mijn posts va

Post: Blog2_Post
bottom of page