top of page

Weg met de muggenbulten

Het is de tijd van het jaar dat we allemaal wel eens gestoken worden door muggen of andere insecten.

Toen ik gisteren in de natuur liep was ook ik een lekker maal voor de muggen. Toen ik thuis kwam was mijn hand enorm opgezwollen en deed heel erg veel pijn. Ik heb medicatie om allergische reacties te onderdrukken, maar helaas werkten deze niet. Toen dacht ik; wacht eens even, ik studeer kruidengeneeskunde en ik ga niet kijken wat de natuur mij bied om deze allergische reactie te weren.


Ik keek online en daar vond ik dat weegbree, zowel de smalle als de brede weegbree helpt bij allergische reacties van onder andere muggen.

Dus ik ging op zoek naar weegbree, deed wat in de vijzel bracht het aan op de muggenbult en met een kwartier was het probleem zo goed als weg.




Toen dacht ik, hoe ga ik dat doen wanneer straks de weegbree niet voor handen is. Juist ik ben mijn eigen weegbree olie gaan maken. Het is heel makkelijk; pluk wat weegbree, doe het in een potje en giet er olijfolie overheen. Over 2 weken is het klaar, dan moet ik het even zeven, in een flesje doen en ik ben voorzien van een nieuw natuurlijk middel in de EHBO kast.




20 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Verhuizen

Omdat in nu 2 blogs met aanhangende social media moet bij houden worden mijn dagen te kort. Ik vind dit echt zonde van de tijd en heb daarom besloten om kruidepassie by Eve te stoppen en mijn posts va

Post: Blog2_Post
bottom of page